Monday, November 15, 2010

JUITA __ PART 1

WAHH!! Handsomenya Airil Hakimi hari ni! Tak sangka betul dapat jumpa dia. Dahla baju sama warna dengan dia pulak tu. Hehe.. Dia pakai baju biru muda dengan tali leher yang berwarna biru tua. Padanan yang baik sekali!

“Hai..orang tu happy semacam je hari ni,” Farah tiba-tiba menegurku.

Aku hanya melemparkan senyuman kepadanya. Dia menggeleng-gelengkan kepala.

Mood aku sangat baik hari ni. Mungkin sebab terjumpa dengan buah hati kesayangan aku tu kot. Tak sangka betul dapat jumpa dia. Kenapalah aku suka sangat dengan dia aku pun tak tau. Tapi yang pasti dia punya ciri-ciri lelaki idamanku. Dia seorang yang pendiam.

“Juita! Apa yang awak lamunkan tu hah?”

Aku tersentak! Aku tersedar dari lamunanku. Aku melihat ke sekeliling. Semua orang sedang melihatku. Farah disebelah tersengih-sengih.

Aku menggaru-garu kepalaku yang tidak gatal.

“Jawab soalan saya ni,” Puan Karimah menbulatkan matanya kepadaku.

“Erm…. Sebenarnya saya tak faham sangat tajuk ni puan,” aku menjawab jujur.

“Hah?? Awak tak faham? Saya lecture awak dari minggu lepas lagi, takkan awak tak faham kot. Dah tak faham kenapa tak tanya? Awak ni kan…” Puan Karimah menunjukkan muka geramnya. Satu kelas ketawa dengan mimik mukanya.

“Awak tanya kawan-kawan yang lain. Saya dah tak nak ulang tajuk ni lagi. Ok class, we stop here. Saya ada meeting.”
Keriuhan di kelas membingitkan telinga. Maklumlah dapat balik awal. Bolehlah tidur. Itu ialah tabiat biasa pelajar-pelajar.

“But, next week on Wednesday is your test!” Puan Karimah sedikit menjerit bagi mengatasi kebisingan di dalam kelas.

“Ala…,” kedengaran suara pelajar-pelajar mengeluh. Puan Karimah tertawa dan melangkah keluar.

No comments:

Post a Comment